Böszmeségek netovábbja

2020. február 15. 20:51 - kukucsblog

Segítség, túl sok a nem kívánt lakótárs!

20200215_183831.jpgEgyszer egyetlen fürt szőlővel egy komplett tőzeglégy-tenyészetet (Bradysia sp.) hoztam be a lakásba, és hát nem voltam túl boldog. Hiába csapkodtam, persze, hogy nem volt haszna, mert hát ki kéne tenni a lakásból a növénykéket, hogy máshol keressenek szaporodóhelyet, de hát ősz óta elég hideg van. Jah, és nem ártana a talajjal is kezdeni valamit... Még jó pár hétig a vendégeim lesznek, az fix. Van ellenük vegyszer, de megpróbálom elintézni nélkülük a dolgot. Ha nem megy, olvastam 4 rovarölő szerről, amit lehet lakásban használni, és az egyiket bevetem. Az tuti, hogy ezután megfogadom a növénydoki tanácsát, és minden új földet kisütök, miután alaposan megöntöztem. :s

Szóval hallottam róla, hogy van egy aprócska növény, amibe előszeretettel ragadnak a kis lakótársaim, ezért beszereztem, hátha tényleg így van. Ha meg nem, hát piszkosul mutatós egy élőlény, szóval remélem, nem nyírom ki. xD Innen is pusszantás a kertészeteknek, amik nem képesek ráírni a papírra a nevét a növényeknek. (Legalább az anyanyelvükön, ha a latin túl művi, bakker. xD ) Ha minden igaz, Drosera capensisszel van dolgom, amit elvileg könnyű tartani és szaporítani. (Hogy melyik fajta, azt passzolom.)

Közben látom, hogy ezt is elég nehéz kinyírni (szó szerint hónapokba telik). Ez az, van Isten! xD

Magyar név: fokföldi harmatfű

Latin név: Drosera capensis

Gondozás: A talajt folyton nedvesen kell tartani, nem szabad trágyázni és szereti a fényt. Teleltetni kell hűvös helyen, de most vettem, és úgy látom, full kicsattan az egészségtől, szóval majd kövi télen megkapja a pihit. Elvileg csak esővízzel vízzel szabad öntözni, szóval ezt majd megoldom valahogy. Meg úgyis itt az ideje már valami hordót beszerezni. Jól fog majd mutatni az erkélyen... xD Valaki írt desztillált vizet, de szerintem valamennyi ion csak kell ennek a szerencsétlennek, szóval ezzel majd más kísérletezik. Érdemes a harmatcseppeket figyelni rajta: ha túl nagyok, akkor elég párás a környezet, ha túl kicsik, akkor kapjuk fel a kancsót. Nekem egy darab csepp sincs rajtuk, de nem emlékszem, hogy a kertészetnél volt-e, szóval majd reggelre remélem, csillognak majd.

Találtam egy blogot, ahol elég részletesen le van írva minden, ezt ajánlom olvasásra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xkukucsboszmeblogjax.blog.hu/api/trackback/id/tr3115476032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Böszmeségek netovábbja
süti beállítások módosítása