Böszmeségek netovábbja

2020. március 28. 20:08 - kukucsblog

Fondue de camembert

A Fondue de camembert elég egyszerű elkészíteni, habár inkább akkor érdemes, ha akciós a sajt. :D

Szóval eme étek igazán finom, nagyon is rendhagyó, és képes az olyan egyszerű köretet is varázslatossá változtatni, mint a héjában sült krumpli. Igen, az kell hozzá, de ugye mindenki a maga konyhájának a kovácsa, szóval hajrá, mehet hozzá mindenféle mártogatni való cucc! :D

20200315_133340.jpg

A recept, amiből készítettem, a net bugyrai közt bukkant elém. Mindennek a felével dolgoztam, mert egymagamra főzök, szóval felesleges 4 napig ugyanazt enni. Vettem 2 camembert (recept ugye 4-et írt), melyeknek a tetejét és az alját levágtam, szóval a sajt "bele" látszódik alul-felül. Ehhez készítettem pizzatésztát is, és rutinos ember kitalálja, hogy hát ehhez nem sok liszt kell, szóval a marék tényleg nem túlzás. :D Sima, nem serpenyős vagy agyonkelesztett pizzatésztára kell gondolni. Természetesen házilag készítjük, nem a fagyasztottat vesszük ki a frigóból. xD (De ha ehhez nincs kedved, akkor cipót ajánlok, elég népszerű ötlet ezzel készíteni.) Szóval most ugye van camembert meg nyers tészta. Megfogom a 2 sajtot, egymásra teszem, beletekerem a kinyújtott pizzatésztába, sőt komplett csomagolásban részesítem. Nagyon fontos, hogy alul-felül is tészta borítsa, nehogy kifolyjon a tepsibe.
Na, hát ez ugye nem is bonyolult. :D
Most jön a még egyszerűbb része: hajas krumplihoz összeválogattam pár darabot, hogy körbeérje a pizzatésztába csomagolt sajtot, és öntök rá olajat, majd megsózom az egészet. Tettem még rá borsikát, vörös- meg fokhagymát, mert nagyon hagymás vagyok. Végül a rozmaringot sem tudtam kihagyni belőle, szóval kissé felturbózott lett a videóhoz képest. :D 140 fokos sütőben 1 óráig sütöttem, és utána jött a döbbenet, hogy a sajt nem is olvadt meg... :s Na, most vagy kevés volt a videóban mondott 140 fok, vagy én toltam el valamit.
Mindegy, én vissza már nem tettem, a nagyon is felpuhult, de korántsem folyékony sajtot végül kanalaztam a feldarabolt krumplira, és úgy ettem jó ízűt. Külön tetszett, hogy a pizzatészta ínycsiklandóan ropogósra sikerült, szóval mindent felfaltam, mint egy rendes kis gömböc. :D
A neten találtam rendes fondürecepteket, szóval legközelebb, mikor olvasztott sajtra fanyalodom, tutira ilyen feltuningoltat készítek majd. :D
U.i.: A pizzatetővel vigyázni, mikor levágjátok, hogy a sajthoz hozzáférjetek, mert macerás picit. :)
20200315_133959.jpg
Recept forrása: facebook
Címkék: krumpli recept sajt
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xkukucsboszmeblogjax.blog.hu/api/trackback/id/tr6915567212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Böszmeségek netovábbja
süti beállítások módosítása